پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
5436
-
الف
+

«دلنوازان»؛ سریال تمام عیار ایرانی

"عبدالرضا اکبری" بازیگر سریال «دلنوازان»، با آی‌فیلم به مصاحبه اختصاصی نشست.

عبدالرضا اکبری در تئاتر، سينما و تلويزيون نقشهای متفاوتی را ايفا کرده است. اکبری تاکنون در سریال‌های متعددی همچون «مزد ترس»، «پهلوانان نمی‌میرند»، «اغما»، «دلنوازان»، «خون‌بها»، «شوق پرواز» و «معمای شاه» به ایفای نقش پرداخته و آخرین کاری که از او در تلویزیون پخش شد هم به سریال «آنام» برمی‌گردد. البته او در سینمای ایران هم آثار قابل اعتنایی همچون «کانی‌مانگا»، «روز شیطان»، «بازی با مرگ»، «اخراجی‌ها» و «فرزند صبح» را داردحضور او در سریال دلنوازان که این روزها از شبکه آی‌فیلم بازپخش می‌شود بهانه‌ای شد تا با وی به گفت وگو بنشینیم:

آقای اکبری، شبکه آی‌فیلم چند وقتی است که سریال خاطره‌انگیز «دلنوازان» را پخش می‌کند و شما شخصیت منفی این سریال را بازی کردید. از این سریال و نقش اتابک بگویید.

واقعیت این است که من قبل از سریال «دلنوازان» با "حسین سهیلی زاده" کارگردان این سریال کار کرده بودم. "حسین سهیلی زاده" کارگردان کاربلد، خوش فکر و واقعا کار درستی است. ما دو نفر با هم تفاهم داریم و حرف یکدیگر را خوب می‌فهمیم.

زمانی که نقش «اتابک» به من پیشنهاد شد، متن فیلم نامه کامل نبود. اما من به خاطر اعتماد زیادی که به ایشان داشتم، بازی در سریال «دلنوازان» را پذیرفتم. نقش اتابک برای من دوگانگی و تضاد داشت و من اصولا نقش‌هایی که پیچیدگی دارد را خیلی دوست دارم و البته سریال «دلنوازان» در کل پیچیدگی خاص خودش را دارد و یکی از ویژگی‌های «دلنوازان» این بود که نمی‌شد به سادگی، آخرش را پیش بینی کرد. چون قصه‌های متنوع و پیچ در پیچی دارد. به همین خاطر هم خانواده‌های ایرانی را، درگیر خودش کرده است. چون دارد با زبانی ساده به موضوع ازدواج‌های ناموفق می‌پردازد و به خانواده‌ها هشدار می‌دهد. در واقع «دلنوازان» یک سریال تمام عیار ایرانی است.

نظر شما درباره پخش مجدد سریال‌ها از شبکه آی‌فیلم چیست؟

به نظر من سریال‌ها در پخش اول مخاطبان کمتری دارد تا در زمان تکرارها. من بارها این را تجربه کردم وقتی سریال‌ها از شبکه آی‌فیلم پخش می‌شود مخاطبان بیشتری دارد زیرا در زمان پخش اول مخاطب یا از اول ندیده است سریال را یا کلا سریال را ندیده است و فقط تعریفش را شنیده که مشتاق می‌شود سریال را از آی‌فیلم ببیند.

در سریال «دلنوازان» بازیگرانی به ایفای نقش پرداختند که بیشتر کار اولشان بود در آن زمان. تعامل با این بازیگران چطور بود؟

من از همه جوان‌ها یاد می‌گیرم. یک بازیگر مدام در حال تجربه کردن و آموختن است. فرقی هم نمی‌کند که طرف مقابلش جوان باشد یا بزرگسال یا میانسال.

آقای اکبری شما نسبت به قبل کم کارتر شده‌اید. علت این کار چیست؟

اول این که فیلمنامه‌هایی که به من داده می‌شود برایم جذابیت ندارد یادم هست مثلا برای سریال «تولدی دیگر» چندین بار فیلمنامه خوانده شد و تغییر کرد تا به فیلمنامه نهایی رسیدیم. دوم این که واقعیت این است که من به دنبال نقش‌های متفاوتی هستم که تا به حال بازی نکردم و امیدوارم این نقش‌ها به من پیشنهاد شود.

(مصاحبه کننده: هانیه خاوری)

نظر شما
ارسال نظر